۹۰۰ زندانی در البرز از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از آموزش رایگان صنایع دستی به ۹۰۰ زندانی در ۷ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، رحیم خاکی در جلسه‌ای ضمن قدردانی از مربیان صنایع‌دستی و کارشناسان اشتغال و حرفه آموزی زندان فردیس گفت: آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی به زندانیان با هدف توانمندسازی و حرفه آموزی طی تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل زندان‌های استان البرز انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اظهار کرد: این آموزش‌ها از طریق مربیان صنایع‌دستی زیر نظر این اداره کل در رشته های مختلف و کاربردی صنایع‌دستی از جمله چرم، رشته های چوبی و قلاب بافی صورت می گیرد.

به گفته او آموزش های صنایع‌دستی علاوه بر زندانیان، سربازان وظیفه را نیز در برمی‌گیرد و حدود ۶۰ نفر از آموزش دیده گان را سربازان وظیفه تشکیل می‌دهند.

خاکی با بیان اینکه آموزش رایگان مهارت‌های صنایع دستی با هدف مهارت‌افزایی و اشتغالزایی برای زندانیان  انجام می‌شود، گفت: آموزش‌دیدگان در طی دوران محکومیت و پس از آن با همکاری ستاد امور زندان‌ها به شرکت‌های مختلف برای کار به عنوان نیرو معرفی می‌شوند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گواهینامه آموزش پس از اتمام دوره‌ها برای افراد صادر می‌شود و کسانی که پس از آزادی مشغول به تولید و کار شوند می‌توانند اقدام به دریافت کارت شناسایی از این اداره کل کرده و از تسهیلات کم‌بهره نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072601898
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha